-
Osiągnięcia
-
galeria wydarzeń
ŚWIETLICA SZKOLNA
Spis treści zawartych na stronie:
Aktualności; Akcje, zadania, prezenty; Nauczyciele świetlicy;
Informacje organizacyjne;
Archialne;
Dokumenty do pobrania
- na samym końcu, żeby było łatwiej!
Jest tam też Regulamin i Procedury - TO WAŻNE!;
♥ Stronę tworzy, walcząc z opornością materii
|
ROK SZKOLNY 2022/2023
Drodzy Rodzice!
Zapisy do świetlicy szkolnej uczniów klas pierwszych będą odbywać się w dniu 1.09.2022r.
Poniżej znajdziecie Państwo Kartę Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej na bieżący rok szkolny.
Kartę należy pobrać, wydrukować i czytelnie wypełnić.
Opiekunów Prawnych prosimy o dostarczenie prawidłowo wypełnionych Kart Zapisu do nauczycieli
świetlicy oczekujących na Państwa w sali 61 (sala obok sekretariatu).
Prawidłowo i czytelnie wypełniona Karta Zapisu jest dokumentem niezbędnym,
aby Dziecko mogło uczęszczać do świetlicy szkolnej.
Karty uczniów klas starszych (lub Aneksy do Kart) prosimy dostarczyć w pierwszym dniu pobytu
ucznia w świetlicy szkolnej. Dzięki temu uczeń będzie mógł przebywać w swietlicy i opuści ją
zgodnie z Państwa oczekiwaniami.
DOKUMENTY DO POBRANIA W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Wybrane dokumenty proszę pobrać, wypełnić i dostarczyć do nauczycieli świetlicy szkolnej.
Ponieważ przesyłane mailowo scany Kart zapisu były nieczytelne, prosimy o bezpośrednie dostarczanie dokumentów.
Karta zapisu: Karta zapisu do świetlicy szkolnej na rok szkolny 2022/2023
* Karta Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej - przede wszystkim dla uczniów klas pierwszych. Kartę należy dostarczyć jak najszybciej do nauczycieli świetlicy szkolnej. Jeśli uczeń w pierwszych dniach nie będzie uczęszczał do świetlicy, ale bedzie z niej korzystał później, również prosimy o jak najszybsze dostarczenie Karty. Pozwoli nam to zweryfikować ilość zapisanych do świetlicy szkolnej uczniów.
W miarę możliwości, serdecznie Państwa proszę o drukowanie Kart dwustronnie, lub spinanie dwóch osobnych kartek Kart zapisu. Prosze o podpisanie drugiej kartki imieniem i nazwiskiem dziecka.
Karty nie zawierające wymaganych podpisów opiekunów prawnych (a wszystkie są wymagane :) ) nie będą respektowane.
Aneks adresowany jest do uczniów, którzy uczęszczli do świetlicy szkolnej.
Jest to załącznik do prawidłowo wypełnionej w latach wcześniejszych Karty Zapisu.
Aneks - Aneks do Karty Zapisu - dla uczniów klas starszych.
*Aneks do Karty Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej zawiera tylko niezbędne dane o samodzielnych wyjściach ucznia. Otrzymawszy Aneks uznajemy, że pozostałe, zamieszczone w ubiegłorocznej Karcie zapisu dane są aktualne. Tak, jak pisałam Państwu w czerwcu nie będziemy mnożyć bytów :) . Prosimy jak najszybciej zaktualizować potrzebne dane i dostarczyć Aneks do nas :) Jeśli jednak chcielibyście Państwo nanieść jakieś konkretne zmiany do starej Karty zapisu POLECAM pobrać Kartę i wypełnic ją jeszcze raz (zmiany dotyczace np. osób upoważnionych do odbioru dziecka na bieżacy rok szkolny). Nanoszenie zmian na starych Kartach Zapisu nie będzie możliwe.
Czekamy na Was Drodzy Rodzice, Uczniowie. A teraz...
W imieniu Zespołu Nauczycieli Świetlicy udanej końcówki wakacji Wam życzę!
Elżbieta Czerny
AKTUALNOŚCI
MAJ - CZERWIEC
Taka sytuacja miała miejsce w naszej szkole! Planeta Robotów odleciała z Misją na Marsa…. Wiecie, tuż przed Dniem Dziecka dzieją się takie różne dziwne rzeczy: najpierw zadzwoniła do mnie jedna Pani, potem ja do niej. Kiedy już wszystko było prawie dogadane, poszłam do Pana Dyrektora, prosić o zgodę na to, co wymyśliłyśmy. Pan Dyrektor obiecał się zastanowić. Poszłam do Pani wicedyrektor, dostaliśmy zgodę, ale terminy się nie zgadzały…. Potem poszłam do Pana Dyrektora… Ech, po co ja to piszę! Ale musicie wiedzieć - dużo osób było w to zaangażowane :) Grunt, że Pan Dyrektor w końcu się zgodził i udała się wspaniała zabawa! Najlepiej przedstawią ją zdjęcia, a ja tylko dopiszę, że uczestnicy otrzymali oceny za wzorowe zachowanie w trakcie zajęć, za całkiem sporą i poszerzaną w grzecznej rozmowie wiedzę na temat robotów :D |
Majowo - czerwcowe wyjścia podwórkowe czas zaczać!
Drodzy Rodzice! Piękna pogoda i z przyjemnością wychodzimy z dziećmi na podwórko szkolne. Rewitalizacja naszej części podwórka szkolnego, tej dostępnej dla świetlicy szkolnej, raczej jest niewielka, ale i tak cieszy nas to, że dzieci mogą schronić się w cieniu i gdzieś, gdziekolwiek usiąść. Chłopcy troszeczkę marudzą, że przydałyby się bramki, dziewczynki chciałby na podwórku kolorować kolorowanki, usiąść twarzą w twarz z koleżanką, czasami podwórko musimy dzielić z klasami realizującymi w-f i wtedy wszyscy jęczą, że im ciasno, ale... Ale w gruncie rzeczy wszystko jest na podwórku fajniejsze, ciekawsze i nie dusimy się w salach! Dzieci są przeszczęśliwe, korzystamy wiec z tego – HUUUURAAAA!! |
MAJ
Miesiąc pojawiania się (masowo!) różnych DZIABĄGÓW.
Przypominam: zdecydowana większość jest niezmiernie pożyteczna i w zasadzie, mimo,
że czasem niezbyt urodziwa to jednak piekna w swej niesamowitości...
W sumie bywa tak i z pracami plastycznymi, prawda? Nie wszyscy mamy talent, ale liczy się WKŁAD PRACY.
Taki Dziabąg robi czasami wiele dobrego... Albo... jest czyimś obiadkiem - o tym też warto pomyśleć...
W przypadku Waszej pracy, czasami tylko Wy wiecie ile kosztowało Was stworzenie pracy plastycznej, odrobienie
zadania, wykonanie polecenia osoby dorosłej.
Każdy sukces, w zasadzie każda próba i zaangażowanie już jest SUKCESEM.
Efekt końcowy bywa jak DZIABĄG - wyobraźcie sobie, że ten tu narysowany był jeden (!),a na rysunkach?
Jak tak popatrzeć: każdy rysował coś trochę innego...
Każda z tych prac, moim zdaniem jest piękna - wiem, że klasa 3a i 2e bardzo sie starały, żeby go ładnie narysować...
Chyba pogubiłam niektóre prace, ale popatrzcie na te: nie chcę słyszeć, że ktoś nie ma talentu i nie rysuje!
Przy okazji, jeśli chodzi o dziabągi. Nie zabijaj, bądż wspaniałomyślny, daruj życie!
Masz tę moc!
Zdawać by się mogło... niewinne prace dzieci o ptakach i o wiośnie, o wiośnie i budzeniu się do życia i o dobrej
pogodzie i kolorach i kwiatach... Wojna w niesamowitych momentach pojawia się w pracach uczniów.
To tylko potwierdza, że choćby zasłaniać oczy i zatykać uszy dotyczy nas wszystkich: Dużych i Małych Ludzi.
Prace z klocków:
KWIECIEŃ
Przyznam się całkiem szczerze: minął ten miesiąc ekspresowo!!! Pełne napięcia i niepokoju kolejne dni związane z tym,
co dzieje się na świecie, z tym, o czym przecież rozmawiacie, słuchacie wszędzie i oczekiwanie na świąteczną
przerwę – czy też macie wrażenie, że czas pędzi… do wakacji???
Pod spodem zamieszczę kilka zdjęć z efektami Waszych kwietniowych dokonań. Przykro mi, ale widzę, że wstawiane
uprzednio albo się nie zapisały, albo zniknęły: wiem, że czekacie na swoje zdjęcia, prosicie abym je zamieściła.
Zawsze się staram, choć i zawsze uprzedzam: jak tylko znajdę czas! Prace plastyczne robicie wspaniałe, aż szkoda,
że nie wszystkie mieszczą się na tablicach.
Wasze budowle :)
MARZEC
Marzec, marzec !!! Gdzie ta wiosna?! U nas na tablicy :)
Piękne prace - prawda? Nie tylko te plastyczne... Poniżej hotel z lądowiskiem dla śmigłowców i
domek świetlicowych krasnoludków.
W marcu... jak w garncu - wiele ważnych tematów i zajęć. Już pierwsze dni obfitowały w rozmowy: Dzień Kobiet?! ale jak sie nim
cieszyć, kiedy takie ważne rzeczy dzieją się wokół nas? Trzeba mówić i cieszyć się sobą. I skłądać sobie życzenia i się doceniać.
To niesamowicie ważne. Oprocz dnia Kobiet mamy tez dzień motyli i oto Wasze prace (nieliczne, reszta pojawi się później!)
Ponad to rozmawialiśmy o bardzo ważnych rzeczach: trochę o Powstaniu Warszawskim i heroicznej postawie jego małych,
młodych obrońców, o stresie, o uczniach, którzy dołałczają do naszych klas i trudnościach, które dotykają nas wszystkich.
O tym jak głośno jest w salach i że hałas... och i znowu wraca stres...
W czasie wolnym powstawały kolejne wspaniałe budowle: domy, roboty, wieże oraz nawet łódź podwodna!!
LUTY... c.d.
Luty i wnet marzec, ale to leci! A na tablicach świetlicy zmiany, zmiany! Wspaniałe prace dzieci uświetniają salę i
korytarz szkoły. Pracę, zabawę nam uprzyjemniają, popatrzcie jakie są piekne!
Mocno czekając na wiosnę obchodziliśmy Walentynki i....
... Dzień Kota...
... i Dzień Pizzy!!
To taki miły miesiąc, ten luty... krótki, zgrabny i pełen miłości... a jednak nietypowy był w tym
roku Tłusty Czwartek 22.02.2022..
Na karteczkach w serdecznych balonach unoszą się najlepsze życzenia: Słońca! Baw się dobrze! Miłości! Miłego dnia!
Wiosny! Szczęscia!
Oby te życzenia się jeszcze spełniały, oby przyciągały dobro :)
LUTY
Miesiąc zakochanych :) Ale nim świetlica utonie pod magiczną, nieobliczalną ilością serduszek na tablicach
w świetlicy pojawiły się nowe dekoracje:
W niektórych klasach omawialiśmy dzień 2.02: wiecie Kochani, że jest to dzień, kiedy niedżwiedzie
przewracają się na drugi boczek w trakcie zimowego snu? Z tej okazji dzieci tworzyły piekne wiosenne
niedżwiedzie - malowane witraże. Piękne prace powstały, z przyjemnością patrzyłam jak pracujecie!
Kto rozpoznaje swoje prace?
Przygladałam się im bardzo długo... Moim zdaniem wszystkie są piekne! Wspaniale dobieraliście kolory!
Najważniejsze, że praca ta wywołała na buziach uśmiech i mieliście sporo frajdy z realizacji zadania.
Po feriach część z Was nie może nacieszyć sie swoja obecnością. Doceniam tą Wasza potrzebę relacji,
tym bardziej, że podczas rozmów i zabaw powstaja takie niesamowite rzeczy:
Niesamowite te Wasze budowle :)
STYCZEŃ
Styczeń był wyjątkowo krótki w tym roku… Co nie oznacza, że w świetlicy szkolnej nic się nie działo… Rozmowy, ba! Gwar rozmów,śmiechu i krzyków wypełniał szczelnie wszystkie sale. W niektórych odbywały się turnieje ping ponga, w innych wrzała praca przy realizacji plastycznych działań lub wyzwań logicznych – to stacjonarnie od 10.01. Wcześniej, podczas zdalnych spotkań z nauczycielami świetlicy mogliście na platformie Teams skorzystać z pomysłów wszystkich pań. A one dwoiły się i troiły aby wymyślić coś, co z jednej strony Was zainspiruje, zaciekawi, a z drugiej może odciągnie od monitorów… A to bardzo trudne!
Tu kochani, obiecałam, zamieszczam dla Was informację od Pani Lili i kilka zdjęć:
Uczniowie naszej szkoły w ramach projektu międzynarodowego otrzymali kartki świąteczno – noworoczne. Ma to na celu zainteresowanie uczniów, poszerzenie dotychczasowych działań szkoły oraz współpracy międzyszkolnej i międzynarodowej p.t. „Wrocławskie Krasnale, Lwowskie Lwy, Krakowskie Smoki – z przyjaźnią mamy pakt głęboki.
|
To też wydażyło się w styczniu!
W styczniu, jak i w minionych miesiącach panie pracujące w świetlicy rozmawiały z Wami przede wszystkim o bezpieczeństwie (obecnie podczas ferii zimowych), ważnych relacjach, umiejętości rozmowy i zażegnywaniu konfliktów.... Przez cały semestr realizowaliśmy projekt ekologiczny, a w ramach tworzenia ekologicznych kreatywnych prac plastycznych podejmowaliście wiele działań twórczych.
M.in. pani Patrycja wykonywała z Wami takie oto prace plastyczne.
Na tablicach świetlicy zmieniła się dekoracja...
... musiałam zamieścić jeszcze choinki bo są taaaakie piekne!!!
Ćwiczyliśmy też nasze głowy: pierwsze klasy wyszukując drobiazgi, a trzecie walczac z "okropnym" labiryntem..
Okropnie truuuuudny prawda?
Udanych ferii Wam życzę Kochani i do zobaczenia w nowym półroczu!!
Po feriach do przerwy wiosennej mamy dokładnie 52 dni nauki - WYPOCZNIJCIE!!!
GRUDZIEŃ
Kochani! Pani Lila realizuje w świetlicy Projekt : „Wrocławskie Krasnale, Lwowskie Lwy, Krakowskie Smoki -
- z przyjaźnią mamy pakt głęboki!”. Oto kilka słów od niej i zdjęcia:
Spotkanie zaprzyjaźnionych szkół. W atmosferze przedświątecznego nastroju, w ramach międzynarodowego
projektu edukacyjnego, uczniowie klas drugich i trzecich pełni radości i zaangażowania,
własnoręcznie zrobili kartki świąteczne. Z reakcji obdarowanych można było odczytać, iż składane życzenia były
miłą niespodzianką zwiastującą święta we Lwowie i Wrocławiu. Wszystkiego, co najlepsze na nadchodzące Święta
oraz samych pogodnych dni w Nowym Roku! Życzy grono uczniów oraz nauczyciele świetlicy.
GRUDZIEŃ
Będzie się działo! Co?! Och wiele, wiele fajnych i ciekawych rzeczy. Powstanie dużo prac polastycznych,
przeprowadzimy wiele ciekawych rozmow dotyczacych tradycji świątecznych i zwyczajów, które mają miejsce
w Waszych domach i szkole, bedziemy też rozmawiać o... o wszystkim! Ale przede wszystkim o tym jak być uważnym
na drugiego człowieka, jak doceniać siebie i innych i jak o nas wszystkich dbać ♥
A tu kilka zdjęć z Waszych prac :) Wasze Wspaniałe Panie: Ania, Asia, Ela, Lila, Patrycja dostarczyły mi klika zdjęć,
które z przyjemnoscią tu zamieszczam:
Na tablicy w świetlicy za to tez nowe dekoracje, ale chwile już wiszą :)
A tu sama Was pochwalę! Tak pięknie pracujecie na zajęciach ze mną - jesteście wspaniali!
... pisałam ładnie pracujecie?! :D tu to ładnie pozujecie... nie mogłam zdecydować, które zdjęcia dodać :)
Zajęcia inne niż wszystkie: Przyniosłam na zajęcia ROBAKA. No wiem, wiem robak nie robak, gadzina dokładnie była owadem
i pozowała dzielnie najpierw uczniom 3a i 2e, potem uczniom klas starszych, a na końcu... No coż. Skończyła jako eksponat
dla studentów. Patrzac na to tak: owad był to inwazyjny i szkodnik, jego historia była niezmiernie ciekawa: Prawda?
Tu niektórzy z Was podpatrujący z bliska jak gadzina wyglada - pozostali uczniowie siedza i już malują. Wspaniałe było
obserwować jak uważni jesteście w swoich obserwacjach. Niektórzy z Was wielokrotnie przychodzili do biurka aby przyjrzeć
się detalom owadziej urody. Tak, mi tez podobały się te zajęcia... Jak jeszcze coś złapię - przyniosę!
Grudzień, grudzień po cichutku zmienia się w tylko i wyłacznie światczny czas... no, bo... śniegu brak i
jakoś tak... taka sobie ta zima... A jeśli o Święta chodzi to Świetlica pełna jest ozdób i siątcznych prac:
Muszę Wam po cichutku wyznać w tajemnicy, że przy tej tablicy to Panie się napracowały
straszliwie: same! Ale tam u góry to Wy pieknie pracowaliście :)
I tu jeszcze jedna ciekawostka, oprócz ozdób na oknach, świetlica szkolna posiada jako jedyna choineczkę...
Bo taaaaka malutka.
LISTOPAD
Co słychać w szkole? Listopad zaczął się ogromnymi zmianami na podwórku szkolnym… Takimi, że już niestety „koniec” i „do widzenia” – na podwórko wyjść się nie da, póki panowie nie skończą swojej pracy…. Nie dość, że rozkopali całe podwórko wewnętrzne, to dorzucili kilka krzaków na terytorium głównego podwórka świetlicy! Skandal!!! Skandal? Hymmm…. Potrzebne są nam zmiany, oby tylko rozsądne i mądre… Krzaczki zdecydowanie pogorszą widoczność tego, co dzieje się za nimi, a system wywoływania przez okno ze świetlicy, uniemożliwia przyczajenie się nauczycieli w krzaczkach, ale… ale już nie możemy doczekać się nowych np. ławeczek, podwórkowego stołu do pin-ponga, może masztu, na którym zawiśnie kosz do koszykówki? A równocześnie, Chłopaki, prawda? – chcemy mieć przestrzeń dla kopania w piłkę!!! Dla zwykłej gry w „nogę” musi być przestrzeń i bramka… o! Jakby była bramka…!!! Biorąc pod uwagę, że wewnętrzne podwórko zajmą nam „wuefy”, chcemy mieć super przestrzeń dla wypoczynku i zabaw ruchowych – może jakieś, typowe dla placów zabaw domki. Takie niewysokie, ale ciut do spinania, w których będziecie czuć się bezpiecznie – niby nic nie widać, ale nauczyciele widzą, co się dzieje i mogą zareagować, gdy jest niebezpiecznie :) może jakiś niewielki mostek… Mamy tylko nadzieję, że choć na placach zabaw wielce pożądane, to na naszej przestrzeni nie pojawią się huśtawki – to dopiero byłoby niebezpiecznie, prawda? Gdy całe podwórko dzieci biega, w tym za piłką biegnie sześciu Lewandowskich, o wypadek, przez przypadek, nie będzie trudno. Miejmy nadzieję, że projektanci to uwzględnili w swojej koncepcji, choć szkoda, że nie zapytali o Wasze dziecięce marzenia… Projektowaliśmy już przecież na zajęciach w świetlicy nasze podwórko…. Nikt o to nie zapytał, a Wasze pomysły były fantastyczne! Wiem, bo sama widziałam, wiem, bo je z Wami omawiałam. Ba! zwracaliśmy uwagę na bezpieczeństwo i możliwości nauczycieli - byliście prawdziwymi ekspertami w planowaniu bezpiecznej przestrzeni i orgijnalnego jej zagospodarowania. I choć projekty robiliśmy rok, lub dwa lata temu, wiem, że to naprawdę były mądre rozwiązania. Mam nadzieję, że takie się pojawią :)
Świetlica szkolna też przechodziła metamorfozy....
Na miarę mooojej kreatywności i możliwości...
No, nie mogłam patrzeć na tą ścianę.... nie mogłam... A przeciez wydając 400 dzieci przez ten jeden nieszczęsny domofon patrzeć na nią musiałam nie raz...
Ale uwaga!!!! UWAGA!! UWAGA!!! UWAGA!!!
Doczekaliśmy się! Tak wygladała świetlica 10.11.2021:
Tak wygladała 12.11.2021 ( Pani Asia zakradła się i zrobiła nam fotorelację):
A jak wyglada świetlica teraz?
Jutro zrobię zdjęcia!
Jak szybko "jutro" zmienia się w "dzisiaj" wiemy chyba nie tylko my, dorosli, ale dla nas to chyba boleśniejsze ;)
TADAM! Oto obiecane zdjęcia. Nim jeszcze strudzone oprożnianiem sali, szaf i szafeczek, zapełnimy salę pomownie zobaczcie Kochani, jak piękną i dużą mamy salę:
Kochani tu od Pani Patrycji podrzucam kilka zdjęć Waszych budowli - wspaniale bawimy się klockami prawda?
INFORMACJA ZAWSZE AKTUALNA:
DROGI RODZICU! Szczególnie Rodzicu, Opiekunie ucznia klasy pierwszej! Kiedy wywołasz swoje Dziecko domofonem, ze świetlicy, nie uciekaj daleko! Twoje dziecko wychodzi do szatni, przebiera się, wychodzi do holu szkoły, ba! Wychodzi przed szkołę i... zrozpaczone wraca do nas... Ja wiem, nie możesz przyjść pod drzwi sali, gdzie przebywa Twoje dziecko. Wiem, że nie możesz czekać na terenie szkoły. Wiem, że pod drzwiami wejściowymi czeka czasami wiele osób. Twoje dziecko nie wie, że siedzisz w aucie, czekasz gdzieś dalej, jesteś w parku, obróciłeś się, bo rozmawiasz przez telefon i nie chcesz być słyszany przez wszystkich... Jest przerażone. Ono wraca, a Ty zaczynasz się niepokoić, rośnie Twój gniew: już dzwoniłeś, a dziecko nadal nie jest wywołane... Dzwonisz domofonem, dziecko wychodzi drugi raz, Ty postanawiasz wejść na teren szkoły - mijacie się i mamy kolejną KATASTROFĘ. Inna sytuacja. Tak, jak i następna dotyczy Rodziców uczniów wszystkich klas. Twoje dziecko pakuje się, sprząta swoje rzeczy. Potem idzie jeszcze do toalety albo wtedy, kiedy je wywołujesz, właśnie w niej jest. To wszystko trwa. Denerwujesz się. Dlaczego nikt nie wywołał Twojego dziecka? Spokojnie... Zadzwoń proszę jeszcze raz. Bardzo chcemy żebyście poszli spokojnie do domu. Sytuacja trudna. Wywołujesz Rodzicu dziecko, gdy grupy świetlicowe wracają Uwierz, że chcemy, aby Twoje dziecko bezpiecznie z Tobą wróciło do domu. Życzliwość jest fajna. Bądź dla nas życzliwy.
My ćwiczymy życzliwość, gdy wywołujesz dziecko, które jest na lekcjach lub na zajęciach dodatkowych. Gdy krzyczysz w szatni (u nas to słychać, słyszą to także inni), gdy podajesz uparcie złą klasę ucznia i dziwisz się, że trudno go znaleźć wśród dziesięciu różnych grup...
|
Kiedy świetlica nie mieści się w świetlicy,
bo w świetlicy muszą się odbywać lekcje,
które nie mieszczą się w salach lekcyjnych,
bo jest ich po prostu brak dla tak wielu klas...
Świetlica mieści się np. w jadalni :)
... może to niezbyt fajnie, ale radzimy sobie, jak możemy!
PAŹDZIERNIK
Uwielbiamy zabawy klockami!!!
Na tablicy w świetlicy:
Staramy się wykorzystać ostatnie, cudowne jesienne dni. A, że przepisy nam sprzyjają,
to jesli temperatura znaczaco nie spada wychodzimy na podwórko szkolne.
Podczas zbaw podwórkowych jest wiele radości...
Rozmawiamy o tym, co można zrobić w świetlicy, żeby nam wszystkim
było miło. To kilka Waszych pomysłów (pamiętajcie o nich!):
Na tablicy w świetlicy:
Święto znaczków... A nie! Poczty Polskiej! Och, jak trudno było Wam opowiedzieć,
co to ta Poczta i po co znaczki... Dobrze, że niektórzy z Was wysyłali z wakacji
pocztówki do babci i dziadka...
Pięknie pracujecie podczas zajęć, cieszy nas wasze zaangażowanie
iradość z jaką podejmujecie różne zadania.
Dziś fatalny dzień. Uczeń klasy trzeciej pokazał mi taką grę:
Bardzo przykra sytuacja... Nie ma winnego. Często rozmawiam z dziećmi skąd się biorą gry,
zabawki w świetlicy. O tym, że trzeba o te rzeczy dbać, odkłądać na swoje miejsce,
pilnować elementów gry, nie nieszczyć klocków. A jednak nadal zdarzają się takie sytuacje.
Taka nauka szacynku dla rzeczy jest bardzo ważna. Sprzatanie po sobie, nie wyginanie kart,
nie wkladanie klocków do buzi... Proszę wesprzyjcie nas Rodzice, porozmawiajcie o tym w domu...
Testujemy nowe gry:
WRZESIEŃ
Wrzesień rozpoczął się niezłą rewolucją w naszej świetlicy szkolnej.
Po pierwsze zmienili się nauczyciele. Niektóre panie, które spędziły z nami ubiegły rok,
które dzieci zdążyły poznać i polubić, i być może będą za nimi tesknić, znalazły swoje "miejsce na ziemi"
w zawodach nie związanych z edukacją. Na korytarzach szkoły uczniowie nadal będą spotykać Panią Ewelinę, Kasię, Kingę...
Szeregi nauczycieli naszej szkoły, dokładnie świetlicy szkolnej zasiliły dwie panie Joanny, pani Ania i pani Paulina.
Mam nadzieję, że dzieci polubią je równie mocno!
Druga zmiana dla Was i dla nas bardzo ważna:
Pan Dyrektor zgodził się na powrót, nie tylko klocków, ale i gier do świetlicy szkolnej!
Oczywiście trzymamy się zasad (staramy się!): poniedziałki, środy, piątki - dni z klockami;
wtorek i czwartek to dni gier planszowych.
Huuura! Dziękujemy!
Trzecie zmiana...
Napiszę o niej, bo potrzebne nam zrozumienie dla sytuacji, która i dla Państwa: Rodziców, Opiekunów jest trudna.
A ponieważ dotyczy wywoływania dzieci ze świetlicy szkolnej, dotyczy bezpośredenio Waszych dzieci.
Domofon świetlicy szkolnej przeszedł... jakby to nazwać? Nie za bardzo wiem... Ale miał przejść modernizację. Przeszedł... moderNIzaCję... Gdyby pomieszana czcionka oddawała sarkazm.. to tak, tak miało być... Kiedyś dawno temu, czyli w tamtym roku, nauczyciele, rodzice, ba! Nawet dzieci! Wszyscy narzekaliśmy na domofony świetlicy. A to piszczą, a to nic nie słychać, rwie ten dźwięk, niekiedy nie widać nic... Było ciężko. Walka z nieprzychylną nam materią spoczywała codziennie na dwóch, zmieniających się zgodnie z grafikiem i dniami tygodnia nauczycielach: tym, który przebywał w sali 9 i wywoływał dzieci z sal: 1,2, 3, 10 i 11, oraz tym, który przebywał w sali 61 i wywoływał dzieci z sal: 67, 68, 73, 74, 74 a czasem i 75. Rozpoznawanie opiekunów, sprawdzanie sal - jedna osoba. Około 400 dzieci świetlicy wywoływało 2 nauczycieli. Nie było to równo po pół, oj nie... Jednak, jeśli się nad tym zastanowić, każda z pań przebywających w tych wyjątkowych salach miała trochę więcej czasu aby podejść do okna i wywołać dziecko z podwórka, czy wykonać połączenie do jednej z bocznych sal. O, był czas nawet na to aby porozmawiać z dziećmi przebywającymi w salach odpowiednio 9 i 61. Tu powinny znaleźć się zdjęcia upamiętniające poprzednie domofony. Nie spodziewałyśmy się jednak, że będziemy za nimi tęsknić.
Nie, to nie było tak, że nie interesowała nas modernizacja. Wszystko omówiłam. Modernizacja zapowiadała się wiecej niż optymistycznie: wideodomofony do wydawania dzieci rodzicom na każdym poziomie edukacji: jeden dla klas pierwszych jeden drugich itd... odciążenie nauczyciela na sali głownej, głośnik podwórkowy... w razie potrzeby (dziecko potrzebujące pomocy...) kontakt z nauczycielami z innych sal. Zatrzymały szkołę finanse... Smutne.
I w tym roku pojawił się on:
Szary, typowy domofon "blokowy", który umieszczony został w głównej sali świetlicy. Ta moderNIzaCja przyniosła nieoczekiwane efekty uboczne: - wszystkie dzieci wydawane są z jednej sali. Wszystkie dzieci z 15 oddziałow klas 1-3 oraz uczniów klas starszych, którzy też u nas bywają. Około 400 dzieci. W sumie, niektóre dzieci są na zajęciach dodatkowych, albo jeszcze nie skończyły lekcji - nie ma ich, inne dopiero weszły i trzeba je zapisać, kolejne potrzebuje uwagi - po prostu: ma zły dzień, następne chce grę, kolejne chce grę, którą chce tamto, komuś wysypały się klocki... Ogarnąć to wszystko - wspaniały trening mózgu! A to wiadomo, przeciwdziałanie demencji... - domofon potrzebuje chwili, żeby połączyć nas z inną salą. W sali bocznej nauczyciel musi go usłyszeć i do niego dojść. Czasami coś dzieje się w sali bocznej: ktoś potrzebuje pomocy lub tak po prostu: uwagi. Ale są i plusy tej sytuacji: to umacnia Zespół Nauczycieli. Wiemy, że w sali głownej dzwoni już kolejny rodzic, rozumiemy w jakiej sytuacji jest koleżanka, robimy wszystko, żeby jak najszybciej odebrać domofon; - jeśli chodzi o szybkość... Kiedy odbieracie Państwo dzieci a one są na podwórku nauczyciel w sali głownej biegnie do okna, wychyla się i krzyczy na całe podwórko imię i nazwisko dziecka i klasę. Jeśli ma szczeście i mocny głos nauczyciele na podwórku odrywają sie od obserwacji dzieci i od razu wywołują ucznia. Czasem trzeba krzyknąć jeszcze raz. Później nauczyciel biegnie z powrotem do dzwoniącego domofonu i znowu biegnie do okna.... I znowu i jeszcze raz... To też w sumie nie jest problem. W świetlicy pracują nauczycielki, kobiety. Kobiety zazwyczaj są na diecie, odchudzają się.... tak było i wcześniej, ale ilość biegów dzieliła się na dwa. No coż, może to oznacza większą szansę na zrzucenie nadprogramowych kilogramów... - domofon, jak to zwykły domofon blokowy nie pozwala na oddzwonienie do sali głównej. To akurat na plus. Nauczyciel w sali głównej nie ma czasu/ mozliwości słuchać, że uczeń właśnie wyszedł lub jest na zajęciach dodatkowych, sprząta swoje rzeczy lub wyszedł właśnie do wc, zwymiotował... i trzeba bedzie poczekać; - domofon "blokowy" chwilę łączy się z salą boczną. Jeśli w tej chwili dzwoni kolejny rodzic i my nawet odbierzemy, bo czekamy na połaczenie z salą to czasem nie jest dobry pomysł... Zdarza się tak, że w tym czasie nauczycielka z bocznej sali włąśnie w końcu odebrała... Trochę powstaje chaos. Mamy czasami wrażenie, że mamy trzecią rekę: jedną trzymamy słuchawkę domofonu łączącego z rodzicem, drugą zapisujemy nazwisko ucznia, żeby nie zpomnieć, trzecią przytrzymujemy na ścianie kartkę, na której je zapisujemy... w tym momencie, w którym wciskamy się w kąt sali, zblizając usta do domofonu, żeby koleżanka usłyszała kogo wywołujemy oczy dookoła głowy pozwalają nam na obserwację dzieci przebywających pod naszą opieką. W sumie... nie wiem jak my to robimy.. ale te kompetencje: trzecia ręka, oczy dookoła, są bardzo przydatne w życiu kobiety, więc nie ma co narzekać. Po prostu... trzeba patrzeć z optymizmem na pewne sprawy. Staramy się, wykorzystujemy telefony, Messenger. Dajemy radę, dla Państwa i dla naszych/Waszych dzieci.
Proszę Państwa, mam pełną świadomość, że tak jak i my, i Wy macie różne warunki pracy. My się nawet nie skarżymy, staramy się wykonywać swoje obowiązki najlepiej, jak każda z nas potrafi. Chciałabym tylko tym opisem działania domofonu przybliżyć Wam sytuację/sposób wywoływania uczniów od strony nauczycieli. Tym samym ułatwić i Wam odbiór dzieci. Ułatwić nam współpracę.
Opis jest szczegółowy także dlatego, że w imieniu Zespołu Nauczycieli świetlicy chciałabym Państwa prosić najpierw o zrozumienie, potem o wyrozumiałość. Wiem, że to bardzo dużo: jesteście zmęczeni po pracy, śpieszyliście się po dziecko i śpieszycie się jeszcze gdzieś, macie wiele innych obowiązków i zadań. Rozumiem.
Kilka pomysłów, które usprawnią odbiór uczniów ze świetlicy szkolnej przychodzi mi jednak do głowy:
- umów się z dzieckiem gdzie czekasz: pod szkołą, idziesz jeszcze do przedszkola, czekasz w aucie. Nauczyciel z sali głównej nie ma czasu, a czasami nie ma jak przekazać tych informacji; - jeśli masz taką możliwość, ustal z nauczycielem zajęć dodatkowych, że będziesz przychodził po dziecko. Niech sprowadzi dzieci już do Ciebie - nie ma potrzeby aby wprowadzał je do świetlicy. Jeśli nie będziesz czekał w holu szkoły instruktor musi wiedzieć, że należy odprowadzić ucznia do sali, z której uczeń był odbierany. W ostateczności, gdy zajęcia kończą się po 16.30 należy ucznia odprowadzić do sali głównej; - jesli któregoś dnia wiesz, że będziesz bardzo się spieszył, powiedz to dziecku. Wyjaśnij, że będzie dobrze, jeśli rzeczy będzie miał poskładane, możesz też zasugerować, koło której godziny bedziesz je odbierał; - nie gwarantuj stuprocentowo punktualnego odbioru. Różnie bywa. Taka informacja powoduje niepokój dziecka; - ustal z dzieckiem, że nawet jeśli widzi Twoje auto na parkingu, widzi jak wchodzisz do szkoły, nauczyciel w sali bocznej musi poczekać na wywołanie ucznia. Ta informacja jest ważna i dla Ciebie Rodzicu. Tak to po prostu wygląda. I to trwa, bo nauczyciel w sali głownej może wywoływać jeszcze przez chwilę inne dzieci; - sprawdź dokładnie, o której dziecko kończy lekcje/zajęcia dodatkowe. Nie dzwoń wcześniej lub ciut po godzinie odbioru z szatni, do której sprowadziłby ucznia nauczyciel wychowawca. Możesz usłyszeć, że dziecka nie ma w świetlicy... bo nie ma. Jeszcze nie zdążyło dojść. Możemy nie zapamiętać w ferworze zapisywania uczniów, że po Jasia i Kasie rodzice już byli, czekają; - do świetlicy zapisane jest 400 dzieci. Nie jesteśmy w stanie wiedzieć, o której każde znich kończy lekcje, jakie mają zajęcia dodatkowe. Tak, niektórzy z Was wpisali dzieciom te zajęcia do kart. Nie mamy czasu ich w tym celu przegladać; - proszę, kiedy wysołujesz dziecko, podaj nie tylko imię ale i nazwisko. Imiona w takiej dużej szkole powtarzają się... Opiekunie dowiedz się w jakiej klasie jest dziecko, które masz odebrać. Czasami w ferworze walki, mimo że już znamy te wszystkie dzieci doskonale, zapominamy czy to 3b czy 3e. Mów wyraźnie, dzieci są dość głośne, czasami słabo słychać. Pomóż nam. - jeśli przed Tobą kilkoro rodziców wywołało dzieci, daj nam czas... Chwilkę. Jeśli nie odbieramy może coś dzieje się w sali, wywołujemy dzieci, probujemy połaczyć sie telefonem z innym rodzicem, jakieś dziecko potrzebuje naszej uwagi. Poczekaj. Może to Twoje dziecko? Pozwól nam mu pomóc, zadzwoń jeszcze raz. - jeśli dziecko już wywołałeś a ono nie pojawia się w holu... przez dłuższą chwilę... zadzwoń jeszcze raz. Uwierz, chcemy wypuścić dziecko do domu. ...ufff. Dziękuję, że przeczytałeś to wszystko i bardzo przepraszam - Drogi Rodzicu chcę żebyś mnie, nas dobrze zrozumiał. Nasza współpraca to podstawa wszystkiego. A ciężko się współpracuje gdy myślisz, że nawet domofonu nie potrafimy odbierać... Elżbieta Czerny P.S. Teraz jest ciężko, ale wywoływanie kilkorga dzieci z różnych klas przez okno... da się zrobić. W pochmurny dzień wszystkie dzieci trzeba bedzie wywołać przez domofon, przeczekać każdorazowo łączenie z innymi salami, poczekać aż koleżanka odbierze, przekazać imię nazwisko.... |
Wydawanie dzieci na sześć rąk. Czasami, choć przez chwilę w sali głownej bywa więcej nauczycieli -
wtedy wspólpracujemy. Póżniej nauczyciel jest jeden.
Opis zdjęcia: Ja (niewidoczna) odbieram domofony i wywołuję dzieci, dwie panie szukają
informacji/potwierdzenia kto może je odebrać, kartki na segregatorze ułatwiają pracę: szybkość pracy,
ilość dzwonków i można zapomnieć kto i przez kogo był wywoływany... = wszystko zapisujemy...
- AKCJE - ZADANIA - PREZENTY -
Nowe pomysły w 2022/2023!
Akcja Dzień Dobry niech zawsze trwa!
Archiwalne:
NAUCZYCIELE ŚWIETLICY
Mgr Elżbieta Bilska
Mgr Elżbieta Czerny
Mgr Klaudia Jochym
Mgr Joanna Laskowska
Mgr Monika Machel
Mgr Patrycja Ornat
Mgr Paulina Stopa
Mgr Anna Ulaszek
Mgr Joanna Uznańska
Mgr Liliana Wójtowicz...
oraz nauczyciele wspomagający nasze działania opiekuńczo-wychowawcze w czasie zastepstw,
uzupełniający etat lub wspirający nas w godzinach największej ilości dzieci...
ROK SZKOLNY 2021/2022
Drodzy Rodzice!
Zapisy do świetlicy szkolnej uczniów klas pierwszych będą odbywać się w dniu 1.09.2021r.
Poniżej znajdziecie Państwo Kartę Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej na bieżący rok szkolny.
Kartę należy pobrać, wydrukować i czytelnie wypełnić.
Opiekunów Prawnych prosimy o dostarczenie prawidłowo wypełnionych Kart Zapisu do nauczycieli
świetlicy oczekujących na Państwa w sali 61 (sala obok sekretariatu).
Prawidłowo i czytelnie wypłniona Karta Zapisu jest dokumentem niezbędnym,
aby Dziecko mogło uczęszczać do świetlicy szkolnej.
Karty uczniów klas starszych prosimy dostarczyć w pierwszym dniu pobytu ucznia w świetlicy szkolnej.
Dzięki temu uczeń będzie mógł przebywać w swietlicy i opuści ją zgodnie z Państwa oczekiwaniami.
DOKUMENTY DO POBRANIA W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Wybrane dokumenty proszę pobrać, wypełnić i dostarczyć do nauczycieli świetlicy szkolnej.
Ponieważ przesyłane mailowo scany Kart zapisu były nieczytelne, prosimy o bezpośrednie dostarczanie dokumentów.
Karta zapisu: Karta Zapisu do świetlicy szkolnej na rok 21/22
* Karta Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej - przede wszystkim dla uczniów klas pierwszych. Kartę należy dostarczyć jak najszybciej do nauczycieli świetlicy szkolnej. Jeśli uczeń w pierwszych dniach nie będzie uczęszczał do świetlicy, ale bedzie z niej korzystał później, również prosimy o jak najszybsze dostarczenie Karty. Pozwoli nam to zweryfikować ilość zapisanych do świetlicy szkolnej uczniów.
W miarę możliwości, serdecznie Państwa proszę o drukowanie Kart dwustronnie, lub spinanie dwóch osobnych kartek Kart zapisu. Prosze o podpisanie drugiej kartki imieniem i nazwiskiem dziecka.
Karty nie zawierające wymaganych podpisów opiekunów prawnych (a wszystkie są wymagane :) ) nie będą respektowane.
Aneks adresowany jest do uczniów, którzy uczęszczli do świetlicy szkolnej.
Jest to załącznik do prawidłowo wypełnionej w latach wcześniejszych Karty Zapisu.
Aneks - Aneks do Karty zapisu na rok 21/22
*Aneks do Karty Zapisu Ucznia do świetlicy szkolnej zawiera tylko niezbędne dane o samodzielnych wyjściach ucznia. Otrzymawszy Aneks uznajemy, że pozostałe, zamieszczone w ubiegłorocznej Karcie zapisu dane są aktualne. Tak, jak pisałam Państwu w czerwcu nie będziemy mnożyć bytów :) . Prosimy jak najszybciej zaktualizować potrzebne dane i dostarczyć Aneks do nas :) Jeśli jednak chcielibyście Państwo nanieść jakieś konkretne zmiany do starej Karty zapisu POLECAM pobrać Kartę i wypełnic ją jeszcze raz (zmiany dotyczace np. osób upoważnionych do odbioru dziecka na bieżacy rok szkolny). Nanoszenie zmian na starych Kartach Zapisu nie będzie możliwe.
Czekamy na Was Drodzy Rodzice, Uczniowie. A teraz...
W imieniu Zespołu Nauczycieli Świetlicy udanej końcówki wakacji Wam życzę!
Elżbieta Czerny
Informacje organizacyjne Świetlica jest czynna w godzinach: 6.30 – 17.00 – prosimy o punktualne odbieranie dzieci,
zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Karcie zapisu;
Prosimy o dobrowolną wpłatę pieniędzy na potrzeby świetlicy (w tym roku będą to przede wszystkim rzeczyłatwe do zdezynfekowania, które będą w stanie umilić nam czas w świetlicy i na podwórku) do wybranych na bieżący rok szkolny Skarbników klasowych w kwocie 60 zł – na cały rok szkolny, opłatę mozna uiścić w dwóch ratach (do 15 listopada pierwsza rata);
W przypadku wątpliwości związanych z opuszczeniem przez ucznia świetlicy szkolnej nauczyciel
pracujący w świetlicy postępuje zgodnie z Procedurami obowiązującymi w Szkole Podstawowej Nr 47. Jednorazowe upoważnienia na odbieranie dzieci należy składać w formie pisemnej. Informacja o stanie zdrowia dziecka (ewentualne dolegliwości, choroby) prosimy składać w formie pisemnej.
Prosimy aby informacja zawierała dokładną procedurę postępowania z dzieckiem chorym; Uczeń zapisany do świetlicy zobowiązany jest respektować regulamin w niej obowiązujący; Poprawnie wypełniona Karta zapisu jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania świetlicy –
umożliwia zapewnienie uczniowi bezpieczeństwa.
DOKUMENTY DO POBRANIA Karta Zapisu i Aneks do Karty zapisu do świetlicy
:) zaktualizowane znajdują się powyżej :)
Serdecznie proszę o drukowanie Karty dwustronnie,
a jeśli jest to niemożliwe o podpisanie drugiej strony imieniem i nazwiskiem dziecka.
Proszę o zapoznanie się z informacją znajdującą się na drugiej stronie Karty.
Karty są uproszczone, pozbawione nieobowiązujących nas w tym roku danych osobowych.
Przypominam, że przy sprawdzaniu tożsamości osoby upoważnionej do odbioru dziecka
będziemy prosić Państwa o okazanie Dowodu Osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Wszystko dla bezpieczeństwa Waszych dzieci. :) Regulamin Świetlicy
REGULAMIN ŚWIETLICY Regulamin Ucznia
REGULAMIN DLA UCZENNICY I UCZNIA Załącznik 2 jednorazowe samodzielne wyjście
Jednorazowe samodzielne wyjście Załącznik 3 ucznia odbiera osoba nieupoważniona w karcie
Ucznia odbiera osoba nieupoważniona w Karcie zapisu Załącznik 4 Oświadczenie osoby nieupoważnionej w Karcie zapisu
Oświedczenie osoby nieupoważnionej w Karcie zapisu Procedury
PROCEDURA W PRZYPADKU INNEGO ODEBRANIA NIŻ ZAWARTE W DOKUMENTACJI
PROCEDURA W PRZYPADKU POZOSTAWIENIA DZIECKA POD OPIEKĄ ŚWIETLICY PO GODZINACH JEJ FUNKCJONOWANIA
Od 20 sierpnia w godz. 7:00-13:00 w sekretariacie szkoły Rodzice mogą sprawdzić przydział uczniów do klas I w roku szkolnym 2024/25
UCHWAŁA NR CXXVIII/3527/24
RADY MIASTA KRAKOWA
z dnia 7 lutego 2024 r.
w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej nr 47
im. Stefana Czarnieckiego w Krakowie, wchodzącej w skład Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Krakowie, poprzez utworzenie
innej lokalizacji prowadzenia zajęć przy ul. Gumniska 32 w Krakowie.
Pismo do rodziców w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej nr 47
im. Stefana Czarnieckiego w Krakowie, wchodzącej w skład Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Krakowie, poprzez utworzenie
innej lokalizacji prowadzenia zajęć przy ul. Gumniska 32 w Krakowie.
SZKOŁA DLA RODZICÓW
Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Daje możliwość refleksji nad własną postawą wychowawczą.
Czytaj na stronie dla rodziców.
Szanowni Państwo. Ankieta o wypełnienie, której Państwa prosimy dotyczy spraw ważnych dla funkcjonowania naszej szkoły. Udzielone odpowiedzi pozwolą nam na podjęcie działań zmierzających do doskonalenia naszej pracy.
Aby wypełnić ankietę kliknij tutaj.
Dziękujemy.
Udostępniamy Państwu informację na temat tego, gdzie można sprawdzić aktualny stan jakości powietrza
W celu sprawdzenia informacji na temat aktualnego stanu jakości powietrza w Krakowie należy kliknąć w podany link